tiistai 29. tammikuuta 2013

Sillä se lähtee millä on tullutkin

Mulla on ollut ranne kipeä jo yli viikon ja tuntui että menee vaan pahemmaksi. Olen ottanut kuuriluonteisesti buranaa ja voidellut Voltaren-geeliä siihen. Sillon kun kävin säännöllisesti bodypumpissa ranne kipeytyi helposti, samoin keittiöllä työskennellessä. Nykyisin harvemmin. En tiiä johtuuko siitä, et mulla on aika löysät nivelet. Yks fysioterapeutti sanoi kerran et mun ranne on samanlainen kuin jos se olis muljahtanut pari kertaa ympäri. Mullahan oli molemmissa ranteissa gangliot eli hyytelörakkulat kun olin osa-aikaisena keittiöllä töissä. Ne lähti kortisonilla eikä ole näkyny sen jälkeen, onneks.

Tästä päästäänkin siihen, et sillä lähtee millä on tullutkin. Kävin tänään salilla testailemassa uutta saliohjelmaa. Ranne oli niin kipeä et mietin mitenhän onnistuu ja laitoinkin bodycombatissa käyttämäni rannesiteen käteen. Auttoihan se jonkun verran, mut kyllä kipua silti tuntui tehdessä. Hyvän treenin sain tehtyä silti ja uuden ohjelman 1. osa vaikutti hyvältä. Kokeilin ekan kerran lankkua 5kg paino selässä, kylläpä saakin hyvän tuntuman eikä tarvii niin pitkään asennossa pysyä. Nyt sit ranne tuntuu paljon paremmalta eikä ole enää niin kipeä, jee! Mun veikkaus nimittäin on et salilla ranteeni olen kipeyttänyt, varmaan perinteisessä ja kapeassa penkkipunnerruksessa on ranne päässy pahaan asentoon. Toivotaan et paranis tästä pian ja jos en muuta oppinu niin ehdottomasti hankin salille rannetuet, joita olen ollu hankkimassa jo varmaan kaks vuotta sitten pumpiin...

2 kommenttia:

  1. Tulipa mieleen, että minulla oli 5kk sitten (ja taitaa kyllä olla edelleen) ranteessa jännetupin tulehdus, niin eläinfysioterapeutti suositteli minulle siihen Back on Trackin rannesuojaa. Eihän tämä tulehdus sama ole kuin sinulla, mutta ehkä olisi apua. Tosin en ole saanut aikaiseksi itelleni tilata, mut pitäis varmaan, jos meinas vielä kyetä combatissa punnertamaan. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Pitäs vaan päästä ensin kokeilee miltä tuntuu kädessä, näytti kyllä verkkoapteekissa olevan, mahtaiskohan olla ihan tavan apteekeissa... En sit tiiä miten salitreenissä, onko riittävän tukeva sit kuitenkaan... Sun varmaan kannattais hoitaa oma ranne kuntoon ;)

      Poista