lauantai 16. maaliskuuta 2013

Lumikenkävaellus Kolilla

Tänään oli odotettu reissu Kolille lumikenkävaellukselle. Kaislan järjestämä reissu yhdessä Koli activin kanssa. Olin muutama vuosi sitten ensimmäistä kertaa samanlaisella vaelluksella. Silloin pukeutuminen ei ollut onnistunut, mutta tänään toimi. Sää oli mitä mainioin, aurinko paistoi ja lämmitti. Lähdettiin klo 9 Kaislan pihasta linja-autolla Kolia kohti. Meitä oli 21 innokasta reippailijaa ja 2 ohjaajaa. Perillä meille jaettiin lumikengät ja sauvat ja ohjeistettiin hieman kenkien käyttöä. Pitkässä letkassa lähdettiin taivaltamaan. Mentiin ylös ja alas rinteitä, metsässä ja lammen jäällä umpihangessa, hiihtoladulla... Aika meni tosi nopsaan, välillä pysähdyttiin ihailemaan maisemia ja ottamaan valokuvia, hörpättiin juotavaa ja naposteltiin välipalaa. Loppuvaiheessa me jakaannuttiin kahteen ryhmään, toinen helpomman reitin ja toinen vähän raskaamman reitin mukaan. Tottakai siihen raskaampaan ryhmään mentiin ja kierrettiin enemmän umpihangessa ja metsässä kuin toinen ryhmä. Matka oli yhteensä 5 km pituinen. Päätepiste oli laavu, missä syötiin lohikeittoa ja juotiin kahvit marjapiirakan kanssa. Kylläpä maistui hyvältä. Kotimatkalla hieman jo väsytti, mutta kummasti sitä virtaa riitti vielä illalla koiran kanssa touhuamiseen ja leivontaankin. Oikein mukava päivä kaikin puolin :D Anoppi oli lapsenvahtina kun mies oli pelireissussa, onneksi pääsin osallistumaan vaellukselle. Kuvia laitan kunhan tietokone palautuu pelireissusta miehen mukana :)

Muok. tässäpä kuvia reissusta!

Alkumatka oli aikamoista kiipeämistä ylöspäin
Pieni pysähdys ja evästauko

Mäkrä

Kaunis haapa

Lammen jää, horisontissa näkyy määränpää!

Reissu tehty, onnellinen ja iloinen olo!

Kodassa saatiin lohikeittoa, kahvit ja marjapiirakkaa