torstai 28. helmikuuta 2013

Kevyt treeniviikko

Mun saliohjelma jakaantuu siten, että ekalla viikolla treenaan 12 toistolla, tokalla viikolla 10 toistoa ja kolmannella 8 toistoa, aina painomääriä lisäten. Joka neljäs viikko on kevyempi viikko 15 toistona sarjoilla. Olen tykännyt tästä jaosta tosi paljon. Alustavasti puhuttiin mun omaohjaajan kanssa, että kevyellä viikolla vois olla yks salikerta ja toinen kerta olis bodypump. Mut nyt en oo käyny kohta 1,5v pumpissa, niin jotenkin tuntuu että onko siitä mitään hyötyä käydä nyt itteensä kipeäksi tekemässä tai sit pitäis tehdä ihan tosi minimaalisilla painoilla. Olen sit vaihdellen käyny salilla joko yhden tai kaks kertaa, riippuen vähän millainen työviikko ja miten ehtii. Oon yrittänyt selkeästi tehdä kevyemmin, mutta kuitenkin saan aika napakasti tuntumaan kevyelläkin viikolla. En sit tiiä pitäiskö vieläkin kevyemmin ottaa vai saako myös kevyellä viikolla treeni kunnolla tuntua. Pitänee ens kerralla jutella asiasta ja kysyä mielipidettä.

Tällä viikolla kävin tekee jo yhden treenin. En yleensä käy iltaisin salilla vaan pyrin aamuvuoroista päivällä ja lauantai-aamuna käymään, mahtuu paremmin tekemään. No, kello oli puol 5 kun menin ja sali oli ihan täynnä. Ajattelin, et ehdin just Joonan judon aikana käydä pikatreenin tekee. Jos olis ollu ns. normaali treeniviikko niin en olis ehtinyt ja en olis pystynytkään, koska kaikki laitteet oli varattuja :( Kevyeen treeniin se ihan kävi ja sainkin kunnon hien pintaan ja hyvän tuntuman kun pidin napakkaa tahtia yllä. Mutta en tykkää kyllä käydä sillon kun siellä on tupa täynnä. Ja toinen mistä en tykkää, jos tulee kiire tai tunne et pitää kiirehtiä. Joskus niinkin vaan käy.

Sain vihdoin tilattua netistä uudet salihanskat ja rannetuet. Odotan jo kovasti et tulisivat ja pääsis testailee. Samalla oli ihan pakko tilata uus pinkki treenitoppi, mikä käy mun lemppari treenihousujen kans (better bodies fitness long tight), koska niissäkin on pinkkiä. Sit mun oli ihan pakko tilata samanlaiset housut kun noi mun lempparit, mut vaan musta-hopean värisenä, koska käyttäisin aina vaan noita pinkkejä niin pitäähän olla myös toiset =) Mukavampi treenata kun on kunnon varusteet, sen verran mussa on välineurheilijaa!

1 kommentti:

  1. Mie oon miettinyt kanssa, että ois hauska testata pumpia pitkästä aikaa :D Ihan noin pitkää taukoa miulla ei oo kuin siulla, mutta varmasti yli puoli vuotta kuitenkin :) Ennen juoksin siellä montakin kertaa viikossa, mutta nyt en kyllä enää vaihtais tota varsinaista salitreeniä mihinkään <3

    VastaaPoista